Liza Welsh

Gideon – Deel 7

In Bybel Helde,Gideon,Reeks Gedagtes on September 1, 2009 at 15:12

Teks Rigters 7:1 – 7
In die laaste paar maande het dit vir my begin voel of daar soveel deure vir ons as gesin toe slaan. Teen die einde van verlede jaar was ons so opgewonde oor al die geleenthede wat ons skynbaar omring het. 2009 het swaar gedra aan beloftes en vooruitsigte, maar soos die jaar aan gestap het, het baie van hierdie geleenthede, nes die mense wat hulle oor ons pad gebring het, soos mis voor die son verdwyn.

Ek dink dit is presies hoe Gideon gevoel het toe die helfte van sy leer hom verlaat het, nadat hy die van hulle wat bang was, beveel het om eerder huis toe te gaan. Die Here het vir Gideon beveel om hierdie bevel aan sy manskappe te gee. God het aan hom verduidelik dat die doel hiervan was om seker te maak dat Israel nie hulle self sal verheerlik vir hulle oorwinning nie. God het gesê dat Israel oor hulle oorwinning by Hom, wat God is sou spog, en daarom moes Gideon sy manskappe verminder. Tog kan ek my net in dink hoe Gideon se moed in sy skoene gesak het toe sy leër van 20 000 manne na 10 000 gekrimp het.

Tog loof ek die Here vir die insig wat Hy deur hierdie gedeelte met my gedeel het. Dit is nou eers dat ek kan begin verstaan dat die uitkoms wat daardie geleenthede skynbaar sou bring ons nie nader aan God sou bring nie, maar ons eerder vêrder van Hom sou verwyder. Vêrder het dit my ook geleer om elke geleentheid wat sy kop uitsteek en elke besluit wat ons moet neem eers met die Here te gaan bespreek. Aan die einde van elke gesprek seën die Here my dan met die vrede dat Sy wil vir ons net die beste insluit en daarom kan ek my dan berus by die uitkoms van al die draaitjies wat die lewe met ons stap. Die teleurstelling van toe deure word deur hierdie vrede versag, terwyl die opgewondenheid van oop deure 10 000 keer vermenigvuldig word.

In vers 4 lees ons dat die Here vir Gideon sê dat 10 000 manne steeds te veel is, en in die daarop volgende verse lees ons van die vêrdere siftings proses. Die siftings proses het gepaard gegaan met die manier waarop die manne water gedrink het. Die manne wat water soos honde opgelek het, moes Gideon huis toe stuur. Op die ou einde van die dag het daar net 300 manne oorgebly.

Die siftings proses herinner ons aan hoe kieskeurig ons met ons span maat moet wees. Die meeste mense lyk of hulle eerlikheid aan die dag lê, en tog sodra die lewe begin knyp, of sodra daar die geleentheid vir self vervulling kom verdwyn die omhulsel van goed opgevoede mens en dan verskyn die “dier” in soveel mense. Dit is baie belangrik om seker te maak dat ons onsself omring met Goddelike mense, eerder as met mense wat soos ‘n tyd bomme rondom ons lê en wag vir die regte tyd om af te gaan.

Hiermee bedoel ek glad nie dat ons mense links en regs moet oordeel nie, NEE ons moet almal met God se onvoorwaardelike liefde hanteer, maar dit beteken nie dat ons onverskillig ten opsigte van ons gereelde of konstante geselskap moet wees nie. Ons moet ook gaan kyk na watter tipe geselskap ons vir ander is.

Sou jy een van die 300 manne by Gideon kon wees? Wanneer laas het jy soos Gideon met die Here gaan praat oor daardie besluit wat so swaar op jou gemoed lê? Wanneer was die laaste keer wat jy jou God, wat alles vir jou ten goede wil laat mee werk, ten volle vertrou het? Kan jy die leuens van die Satan weerstaan? Sou jy nes Gideon kon gehoorsaam wees as die Here vir jou sou sê dat jy in Sy naam ‘n hele nasie met net 300 man sou verslaan?

Lewer kommentaar

