Liza Welsh

Gideon – Deel 5

In Bybel Helde,Gideon,Reeks Gedagtes on Augustus 28, 2009 at 12:09

Teks Rigters 6:25 – 31
In Rigters 6:25 lees ons van die gebeurtenisse rondom die openbaring van Gideon se eerste taak. Gideon word beveel om ‘n waardevolle bul van sy pa te neem, sy pa se afgodsbeeld en die afgod se gewyde paal af te kap. Gideon word dan ook beveel om ‘n nuwe altaar vir God op daardie selfde plek te bou. Die hout wat vir die altaar gebruik moes word was die hout van die gewyde paal.

Voor ons, ons roeping of skeppings doel kan vervul moet ons eers bietjie huis skoon maak. Die bogenoemde verse is nie ‘n lisensie om op te hou om ons ouers te eer nie, ook nie om hulle te veroordeel nie. NEE! Dit dui bloot op die feit dat ons onsself vanaf ons diepste wortels moet reining. Ons moet bereid wees om ou denkpatrone en gewoontes neer te lê as hulle in die pad van ‘n intieme verhouding met God staan. Ons moet toe laat dat God ons emosionele wonde genees, veral die wonde wat ons as kinders opgedoen het.

Die afbreek van die afgod se altaar dui daarop dat ons alles wat belangriker as die Here is moet neerlê. Niks en niemand mag belangriker as God wees nie. Ons moet ons verslawings vernietig en onsself totaal en al weer aan God wy. Ons moet ons grondgebied, ons hele wese vir God eenkant hou, rein hou, spesiaal hou.

Dit is ook belangrik om daarop te let dat Gideon die oorblyfsels van die gewyde paal moes gebruik vir die altaar. Hierdeur word ons herinner dat ons, ons afgode heeltemal moet vernietig en dat God deur die neerlê van ons afgode verheerlik sal word. Ons heel grootste doelwit moet dit wees: Om God deur alles te verheerlik.

Vers 27 vertel ook vir ons van hoe Gideon in die nag te werk gegaan het om sy opdrag uit te voer. Hy sy opdrag onder die skuiling van die donker uitgevoer omdat hy bang was vir die mense en ook vir sy familie. Hierdie gevoel van onsekerheid en vrees is nog vars in my geheue. Ek was bang vir veroordeling. Ek was skrikkerig om my nuut gevonde liefde en intimiteit met God te verkondig want ek was nie lus vir die “maar Christene maak nie so nie” en “jy noem jouself ‘n Christen” praatjies nie.

Dit is juis omdat ek self hierdie vrees en angstigheid beleef het dat ek gedurig bid dat die Here my liefdevol teenoor my medemens, veral “jong” Christene sal maak. Ek wil tog nie hê dat my broers en susters vir my moet bang wees nie… hoe moet die liggaam van Christus funksioneer as ons vir mekaar bang is? Hoe sou ek kon skryf as my wysvinger vir my duim bang moes wees?

Gideon se vrese word in vers 28 – 30 bevestig. Die mense was kwaad en hulle wou wraak neem. Tog sien ons in vers 31 hoe Gideon se aardse pa vir hom opstaan en sonder om verskonings te maak, behartig hy sy seun se saak namens hom. Ongelukkig werk dit nie altyd so dat jou eie aardse Vader vir jou gaan opstaan in ‘n soortgelyke situasie nie. Soms trap ons metamorphose op ons geliefdes se tone of soms prikkel dit hulle eie onsekerhede en pyn, en omdat ons geliefdes slegs mense is kan hulle jou dan in daardie tyd nie altyd ondersteun nie. Dit is nie nodig om hulle hiervoor te veroordeel nie. Aanvaar hulle standpunt, leef jou geloof uit en oorspoel hulle met Christus se liefde, so sal jy ook weer ‘n kosbare getuienis in hulle lewens wees.

Dit is juis oor hierdie struikel blok dat die Here ook dan vir ons geestelike vaders gee. Ons geestelike vaders of mentors word deur God aangestel om oor ons geestelike groei te waak en ons te lei op hierdie nou paadjie wat die Here vir ons uitgelê het. Ter selfde tyd is dit belangrik om te weet dat ons geestelike leiers en mentors ook maar net mense is, hulle is nie volmaak nie en nie sonder foute nie, en daarom moet ons heel eerste op God vertrou vir wysheid en vir die vermoë om die Waardheid van leuens te kan onderskei.

Ons word ook gewys op die nutteloosheid van ons afgode. Dit is belangrik dat ons die verskil tussen Goddelike Sekuriteit en menslike sekuriteit te leer. Ons moet een honderd persent ons vertroue slegs in God stel. Ons moet ons vereenselwig met Sy wil en ons ore oophou sodat ons kan hoor wat Hy vir ons wil sê en ons moet ons oë oophou sodat ons kan sien hoe die Here vir ons wil sorg.

Soveel mense sit in sak en as, en dit alles te danke aan die ekonomiese klimaat wat ins ons land en in die wêreld heers. Depressie en spanning seëvier in soveel mense se gemoed. Soveel mense is platgeslaan omdat hulle hele sin vir sekuriteit op hulle koppe gedraai is en vernietig is. Ons menslike sisteme was toe nie so onfeilbaar nie, en ons beleggings was toe nie so veilig soos ons gedink het nie.

Wat het jy sovêr al uit die ekonomiese chaos geleer, wat het jou eie finansiële penarie jou wys gemaak? Kan jy ook saam met my opstaan en die Here dank dat jy weer terug is op jou knieë, totaal en al afhanklik van die Here ons almagtige God? Is jy ook bly dat jy weer die eenvoud van die lewe kan geniet soos die lelies van die veld, voel jy ook so vry soos die voëltjies in die lug, het jy al jou sorge by die kruis gaan los sodat God jou vry kan maak en vir jou kan vrede gee?

Lewer kommentaar

Verskaf jou besonderhede hieronder of klik op 'n logo om in te teken:

WordPress.com Logo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by WordPress.com. Log Out / Change )

Twitter picture

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Twitter. Log Out / Change )

Facebook photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Facebook. Log Out / Change )

Google+ photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Google+. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: