Liza Welsh

Vandag praat die geskiedenis hard met my…

In Koffietyd on Augustus 6, 2009 at 06:55

(5 Augustus 2009)

Vanoggend se koffietyd val meer op oggend tee tyd, soos ingestel deur my liefste skoonma. Ten 10uur elke oggend kom alles en almal tot stilstand en dan deel almal wat daar by haar is ‘n koppie tee en ‘n lekker dingetjie om te eet. Here U weet hoeveel wysheid en teerheid en liefde is al in daardie kort tydjie aan my en ook aan soveel ander oorgedra, dit is die dat ek graag hierdie instelling ook met ons kinders, haar klein kinders, begin deel het…

Vanoggend se eerste koppie koffie het ek met van die groot leiers van ons tyd gedeel. Inderhaas moes ek voorberei vir vandag se geskiedenis les, omdat dit net gisteraand nie binne my vermoë was nie. Soos ek deur bladsye vol feite lees en dit probeer verteer en rangskik in ‘n formaat wat meer verstaanbaar is, val dit my op hoe niemand eers probeer om U hand in ons geskiedenis raak te sien nie.

Die eensydigheid van die stories, die veroordeling, die afsku waarmee sekere leiers beskryf word het regoor die verheerliking en amper aanbidding van ander leiers gaan staan, maar steeds word daar nie melding gemaak oor die ware lesse wat geleer kan word nie, en nooit word U rol in ons geskiedenis bespreek nie.

Ek met myself in ‘n wasmasjien van emosie bevind, hoe begin ek om hierdie leiers aan die oopkop seuntjie hiervoor my te verduidelik sommer om sy gedagtes in ‘n onnatuurlike rigting te stuur en sonder om sy dink proses omvêr te gooi of sy persepsie van sy mede Afrikane te besoedel nie.

Ons het vinnig die geskiedenis van Nelson Mandela, F.W. De Klerk, Desmond Tutu en Ghandi deurgedraf. Uiteraard het ons gesels oor Apartheid en dan ook Post Apartheid Suid Afrika. Voor ek myself kon keer borrel die skuim toe uit by my emosionele wasmasjien en toe raak hierdie feitlike bespreking ook toe sommer ‘n morele een.

Ek dank U, my God dat U op daardie stadium my tong oorgeneem het en die gesprek gelei het…. So onder U leiding kon ek vir my Erfstukkie verduidelik hoekom ek so hard probeer om hom van die geweld en gemors, wat deur ons media as soetkoek aan ons jeug verkoop word, te beskerm. Somtyds maak my beskermde hand die water vir hom warm wanneer hy tussen sy maats is en hulle hierdie gemorskos soetkoek weer vir mekaar opdis.

Ek kon ook vir hom verduidelik dat Suid Afrika eintlik maar ‘n kultuur van geweld het, ons groot oupa grootjies, oupa grootjies en van ons oupas het oorlog gemaak vir die vryheid van hulle taal en kultuur en in sommige omstandighede om meer grond te kon beheer. Ons pa’s, ooms, selfs sommige van ons neefs, broers en mans was ook betrokke in oorloë, beide buite ons land en daar buite… so baie van vandag se jongmense het groot geword te midde van ‘n oorlog om Vryheid en ook oorlewing. Ek kon vir Hom verduidelik dat ek glo dat die geweld in ons land die simptome is van die volgende siektes in ons gemeenskap:

Ons immuniteit teen geweld, dood en hartseer maak dat geweld maar eintlik ‘n alledaagse irritasie eerder as ‘n ernstige probleem geword het. Ons steur ons skaars aan die lot van die slagoffers van geweld, solank ek of iemand wat ek lief het tog net nie deel word van daardie lang lys van slagoffers word nie.

Ons sit met desperate mense wie se lewens gehalte in die 15 jaar van demokrasie nog nie verander het nie, behalwe dat hulle nie pasboeke hoef rond te dra nie en dat hulle vry is om te beweeg war hulle wil, te glo wat hulle wil en dit dan ook te proklameer as hulle wil. Tog het hulle eintlike pyn en leiding nog nie eens amper verander nie. Steeds het hulle nie huis of water of elektrisiteit nie. Hulle het die sekondêre slagoffers van Black Empowerment en Affirmative Action geword. Die voordele van hierdie voorafgenoemde eerbare inisiatiewe word slegs deur ‘n elite groep mense gedeel, steeds word die rykes ryker en die armes armer.

Hierdie eeu oue bose kringloop gee geboorte aan mense wat óf uit desperaatheid, óf uit woede, óf uit wraak dan neem wat hulle voel hulle toekom. So respekteer ons mekaar nog minder, en dan raak die vlam van meegevoel nog skraler en die swart gat van woede, haat en blaam word net al hoe groter.

En so met ‘n draai saam verstaan my kosbare Erfstukkie dat deur sy immuniteit teen die inpak van geweld laag te hou en deur sy gedagtes en sy hart suiwer te hou, deur hom respek, liefde, waardering en nederigheid te leer doen ek en my Blondekop Skottie ons deel om die kultuur van geweld in ons land stop te sit.

Hy begin verstaan hoekom afhanklikheid van my God vir my so belangrik is, da niks my toe kom nie, dat dit wat ek het net genade is, net vir my geleen is en daarom mag ek nie vat wat God vir ‘n ander gegee het nie.

Hy begin verstaan hoekom ons nie ander so sonder genade kan oordeel nie en hoekom ons nie kan verwag om perfek te wees nie. Hy het begin soek vir U hand in ons geskiedenis, en begin verstaan dat alle gesag van U af kom, alhoewel ons in die tuin geskape is as mede helpers van mekaar eerder as twee wesens waarvan die een bo die ander aangestel is nie.

Self het U vir my oopgebreek dat ons as Suid Afrikaners moet onthou dat ons nie gedurende die sanksies van die Apartheids Jare gaan lê het nie, maar dat ons dit wat ons nie meer uit die buiteland kon kry nie, self vervaardig het, en dat ons soveel sukses behaal het. Ons is ‘n nasie wat nie deur verdrukking ondergekry word nie, ons kan opstaan en met min kan ons baie reg kry.

U het vir my die prentjie gewys van ‘n nasie wat nie meer net moet sit en gebuk gaan onder die druk van geweld en geldelike verknorsing nie, ‘n nasie wat nie meer korrupsie en oneerlikheid en kriminele aktiwiteite moet aanvaar as normaal nie. Ons moet ons antwoorde, ons oplossings by ‘n lewende God gaan soek, ons moet bid dat U in die harte van ons regering werk sodat korrupsie en oneerlikheid vir hulle onsmaaklik en onaanvaarbaar sal word. Ons moet bid dat mense hulle afhanklikheid van U sal besef en daarom nie hulle self tot geweld sal went om hulle daaglikse brood te verdien nie. Ons moet bid dat respek en onvoorwaardelike liefde vir ons medemens weer oor ons land sal spoel, Vader stamp die Nagmaal beker om en laat die bloed van die Lam ons land suiwer, laat die bloed van U Seun ons nasie kom skoon was en laat ons land van U herstel en liefde getuig net soos die herstel van ons gesin van U liefde, krag en genade getuig.

Vader ek loof U vir U liefde genade en vrede wat oor ons spoel, elke dag.

Amen.

Lewer kommentaar

